Η αντιδήμαρχος Τουρισμού, Χρηστιάννα Πάπιτση μιλά για το σχέδιο δράσεων του τουριστικού πλάνου αναφορικά με το 2024

“Στόχος η μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της Σύρου” 


Δράσεις και ενέργειες με προσανατολισμό την απόκτηση μεγαλύτερης εξωστρέφειας για τη Σύρο, γνωστοποιεί πως έχει σχεδιάσει η αντιδήμαρχος Τουρισμού, Χρηστιάννα Πάπιτση, αναφορικά με το τουριστικό πλάνο του 2024.

Στη συνέντευξή της στην “Κοινή Γνώμη” δίνει απαντήσεις για το γεγονός πως το τουριστικό πλάνο για τη φετινή χρονιά δεν έχει εγκριθεί μέχρι στιγμής, ενώ εξηγεί αναλυτικά τι έργο έχει σχεδιάσει και θα παραχθεί για το νησί, καθώς μετράμε αντίστροφα για την τουριστική σεζόν.

Συμμετοχή σε εκθέσεις, αξιοποίηση των social media και ορθή ενημέρωση του τουριστικού portal της Σύρου, καθώς επίσης δημιουργία ενημερωτικού βιβλίου για την κρουαζιέρα, αποτελούν μερικές από τις σχεδιαζόμενες ενέργειες για το νησί.

  • Είναι μέσα Μαρτίου και μέχρι σήμερα δεν έχει γνωστοποιηθεί, ούτε εγκριθεί το τουριστικό πλάνο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για το 2024. Γιατί υπάρχει αυτή η καθυστέρηση; 

“Δεν υπάρχει καμία καθυστέρηση από πλευράς μου. Είμαι έτοιμη με το τουριστικό πλάνο και το έχω επιμεληθεί προσωπικά, αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων μου. Είμαστε στη διαδικασία να περάσει από Δημοτική Επιτροπή και Δημοτικό Συμβούλιο. Δεδομένου πως ο Δήμος μέχρι την περασμένη εβδομάδα δεν είχε εγκεκριμένο προϋπολογισμό και να είχε κατατεθεί το τουριστικό πλάνο, δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί καμία ενέργεια, καμία οικονομική δραστηριότητα. Θα έρθει στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο, αφού προηγουμένως περάσει από τη Δημοτική Επιτροπή και θα αρχίσει η υλοποίησή του”.

  • Ποιο είναι το σχέδιο δράσεων για τη Σύρο αναφορικά με το 2024; 

“Θα δοθεί έμφαση στην ψηφιακή προβολή του προορισμού μέσα από διαφημιστικές καμπάνιες και την αξιοποίηση των social media. Ήδη το τουριστικό site (portal) του Δήμου, προσπαθώ να το τροφοδοτώ και να το βελτιώνω σε κάθε επίπεδο, με ορθή πληροφόρηση, ώστε να είναι ένας “ζωντανός” οργανισμός για τον επισκέπτη και να μπορεί να λαμβάνει πληροφορίες για μετακινήσεις, αξιοθέατα, μουσεία, θεματικές εμπειρίες κ.α.. Αυτά πραγματοποιούνται από εμένα την ίδια προσωπικά. Το site δημιουργήθηκε το 2015 και εμπλουτίστηκε με κάποιο περιεχόμενο απ΄ όσο ξέρω τον Δεκέμβριο του 2023. Ωστόσο, υπήρχαν λάθη, ανενεργά links και αυτά δεν είχαν διορθωθεί ποτέ. Πλέον αλλάζουν. Επίσης, τα social media τα διαχειρίζομαι προσωπικά, τουλάχιστον προς το παρόν, όπως επιμελούμαι και τις καμπάνιες.

Μετά από δυόμιση μήνες ως αντιδήμαρχος Τουρισμού έχω πλέον πλήρη εικόνα των πραγμάτων για την υλοποίηση ενός τουριστικού πλάνου, για τον προορισμό όπως τις διαφημιστικές καμπάνιες που χρειάζομαι, το ψηφιακό υλικό, την ψηφιακή προβολή, τις δράσεις που θα σχεδιάσουμε για τον προορισμό, τις εκδηλώσεις, τις συνέργειες. Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού πρέπει να δουλέψει τον χειμώνα για να πάρει “καρπούς” το καλοκαίρι. Άρα, είναι μία δύσκολη περίοδος όταν ένας Δήμος τον χειμώνα δεν έχει προϋπολογισμό και ο αντιδήμαρχος πρέπει να δουλέψει, να μετακινηθεί, να ταξιδέψει. Προσωπικά όμως και επειδή δεν το βάζω κάτω, δεν έχουμε κάτι που δεν λειτουργεί αυτή τη στιγμή και είδαμε πως και με συνεργασίες υψηλών προδιαγραφών, πάρα πολλά πράγματα ήταν στον “αέρα” και ανενεργά”.

  • Πέραν της ψηφιακής προβολής της Σύρου, ποιες άλλες δράσεις περιλαμβάνει το τουριστικό πλάνο; Πού στοχεύει; 

“Το τουριστικό πλάνο του 2024 στοχεύει στην εξωστρέφεια του προορισμού, ώστε να είμαστε ένας προορισμός περισσότερο αναγνωρίσιμος. Αυτές τις ελλείψεις και τις επισημάνσεις εντόπισα μεταξύ άλλων βέβαια και τις έχω αναφέρει στις συναντήσεις μου και με τον ΕΟΤ και με το Υπ. Τουρισμού και δεν αποτελούσαν τελικά μόνο δικές μου διαπιστώσεις. Ενδεικτικά θα αναφέρω διαφημιστικές καμπάνιες, δράσεις ανάπτυξης της κρουαζιέρας (βιβλίο εκδρομών για τα γραφεία του εξωτερικού – όπως μου επεσήμανε στην πρόσφατή μας συνάντηση συνεργασίας στην Αθήνα και ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων). Δίκτυο μονοπατιών, τουριστικές εκθέσεις με πλήρη και ολοκληρωμένη εκπροσώπηση και event του προορισμού στο εξωτερικό.

Για τις τουριστικές εκθέσεις βρήκα υλικό του Δήμου από το 2017, που έγραφε ακόμη για τη σύνδεση με Ραφήνα, που αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται. Αυτονόητα δεν θα μπορούσα στην ITB του Βερολίνου να πάω με αυτό το υλικό, στην πρώτη έκθεση της θητείας μου και έχοντας κάνει μέχρι τώρα τόση δουλειά. Επομένως, έφτιαξα μία κάρτα ώστε να αναφέρω σημαντικές πληροφορίες, όπως ότι η Ερμούπολη βραβεύτηκε ως η δεύτερη πιο φιλόξενη πόλη στον κόσμο, με αποτυπωμένο το QR code των ηλεκτρονικών μέσων και καναλιών του Δήμου. Η εικόνα του προορισμού σε μία έκθεση αποτυπώνει το ποιος είσαι. Επίσης, έφτιαξα μία destination presentation για να μπορέσω να μιλήσω για το νησί στις θεσμικές συναντήσεις που πραγματοποίησα με την παρουσίαση διαθέσιμη σε USB. Θα ήθελα να αναφερθώ επίσης και στα δώρα για τα επώνυμα πρόσωπα που συνάντησα, μία ευγενική προσφορά του Κώστα Πρέκα, από την αυθεντική συλλεκτική συλλογή της πρώτης υαλουργίας στην Ελλάδα που ήταν στη Σύρο, δώρα που μας έκαναν να ξεχωρίσουμε.

Παρακάτω, η στόχευση είναι να βγούμε και πέρα από την ελληνική αγορά και στο εξωτερικό. Σίγουρα θέλουμε να γίνουν και στην Αθήνα κάποιες προωθητικές ενέργειες για city breaks, γιατί η στόχευσή μας είναι να επιμηκύνουμε την τουριστική σεζόν, αλλά ο στόχος μας είναι οι αγορές του εξωτερικού. Έχουμε ήδη πολύ καλή απήχηση στη γαλλική αγορά, όμως δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να κάνουμε και άλλες ενέργειες ακόμη και με αφορμή την παρουσία μας στις εκθέσεις. Χρειαζόμαστε συγκεκριμένες και στοχευμένες ενέργειες για το εξωτερικό. Οι αγορές που θέλουμε πέραν της γαλλικής είναι η ιταλική, η αγγλική, η αμερικανική. Κύριος στόχος είναι να γίνονται υψηλού επιπέδου εκδηλώσεις με σαφή στόχο και όχι τυχαίες και αποσπασματικές ενέργειες. Σίγουρα λοιπόν Ευρώπη όπως προανέφερα και Γερμανία που είναι μεγάλες αγορές και άμεσα προσβάσιμες, μετά θα έλεγα Σκανδιναβικές χώρες και Αμερική, Καναδά, Αυστραλία κ.α. με τη λογική σίγουρα ότι έχουν μεγάλο πληθυσμό και ότι είμαστε οικονομικός προορισμός και κοντά στη Σαντορίνη”.

  • Σε τι ποσό ανέρχεται ο προϋπολογισμός των δράσεων για φέτος; Στη συζήτηση του προϋπολογισμού έγιναν παρεμβάσεις για αύξηση του ποσού που αφορά στον τουρισμό. 

“Στο τουριστικό πλάνο για το 2024 περιλαμβάνει έναν προϋπολογισμό της τάξεως των 250 χιλ. ευρώ. Η εμπειρία του παρελθόντος στον Δήμο, έδειξε ότι το ποσό που παίρνει ο τουρισμός δυστυχώς δεν είναι ποτέ τόσο υψηλό. Άρα, έχοντας εκπονημένο το πλάνο για 250 χιλ. ευρώ, ωστόσο, θέτουμε σε προτεραιότητα συγκεκριμένες ενέργειες γιατί δεν είμαι σε θέση αυτή τη στιγμή να γνωρίζω το τελικό ποσό που θα απορροφήσει το Τμήμα Τουρισμού. Άρα, θα προχωρήσω βήμα βήμα και συστηματικά για το καλύτερο με ουσιαστική δουλειά”.

  • Ο Δήμος διαθέτει ένα στρατηγικό πλάνο από την Toposophy για την ανάπτυξη του προορισμού με μελετημένο βηματισμό. Το τουριστικό πλάνο που σχεδιάσατε για φέτος, “κουμπώνει” με αυτή την επιστημονική καθοδήγηση; 

“Όχι στο 100%. Πάντα, ο κάθε αντιδήμαρχος όταν δουλεύει προσωπικά, θα βάλει τη δική του “πινελιά”. Τον στρατηγικό σχεδιασμό τον έχω δίπλα μου και το έχω πει από την αρχή και είμαι η πρώτη που εφαρμόζω το brand manual. Και πάντα στις συναντήσεις μου με πρόσωπα για τον τουρισμό με τα οποία συζητάμε προτάσεις, τον έχω δίπλα μου και θα ανατρέξω σε αυτόν. Όμως, δεν μπορώ να δεσμευτώ ότι θα ακολουθήσω στο 100% γιατί δεν μπορεί κάποιος άλλος να αγαπάει το νησί του περισσότερο από εμένα που δουλεύω τόσες ώρες για τον τουρισμό και γεννήθηκα στον τόπο και τον πονάω και θέλω να τον δω να “τρέχει”. Έχω άποψη γιατί προέρχομαι από τον χώρο. Για το μόνο που δεσμεύομαι είναι πως κάθε ενέργεια για τον τουρισμό θα είναι στοχευμένη και ουσιαστική. Εξάλλου ένα στρατηγικό σχέδιο για να εκπονηθεί στο 100%, χρειάζεται πλήθος συμβάσεων, κάτι που προϋποθέτει μεγάλα χρηματικά ποσά. Και στο πρώτο έτος εφαρμογής του, δεν εκπονήθηκε σχεδόν τίποτα. Άρα, καλούμε να τρέξω για να αναπληρώσω.”.

  • Ενόψει του Πάσχα και της τουριστικής σεζόν, θα κάνετε συγκεκριμένες ενέργειες για την προώθηση της Σύρου; 

“Ήδη έχω αρχίσει καμπάνια για το Πάσχα στα social media. Δυστυχώς, με όποιο υλικό έχω γιατί ο Δήμος δεν διαθέτει υλικό για αυτή την περίοδο, ούτε για τις εκδηλώσεις και τα Φεστιβάλ, με αποτέλεσμα να μην έχω κάτι να χρησιμοποιήσω και να πρέπει να παράξω δικό μου. Με την έγκριση του προϋπολογισμού και του τουριστικού πλάνου, θα αρχίσουν να δρομολογούνται και νέες δράσεις. Υπάρχει σχεδιασμός για τη σεζόν και θα ανακοινώνεται σταδιακά. Ήταν πολύ σημαντική η παρουσία μου και η εμπειρία μου στην ITB του Βερολίνου και ξέρω πώς θα στήσω την παρουσία μας και στις επόμενες εκθέσεις του εξωτερικού, στο Παρίσι και στο Λονδίνο. Η συμμετοχή μας στην πρώτη έκθεση απέσπασε πολύ θετικά σχόλια”.

  • Κάνατε κριτική ότι υπήρξαν συνεργασίες που δεν απέδωσαν. Εσείς σε επίπεδο συνεργασιών με εξειδικευμένες εταιρείες για τον τουρισμό, θα προχωρήσετε ή όχι; 

“Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να ασχοληθώ με το παρελθόν. Είμαι για πρώτη φορά εκλεγμένη στον Δήμο και δουλεύω ως αντιδήμαρχος Τουρισμού. Ασχολούμαι με το έργο που ήδη παράγω, χωρίς συνεργασίες και χωρίς προϋπολογισμό. Ταξιδεύω σχεδόν κάθε εβδομάδα στα κέντρα λήψης αποφάσεων, συζητάω με όλους και είμαι ανοικτή σε όλες τις προτάσεις. Εννοείται πως συνομιλώ με εταιρείες και διαδικτυακά και δια ζώσης. Πάντα όμως για όσα αφορούν στο χαρτοφυλάκιό μου, θέλω να έχω την ευθύνη, τον έλεγχο και άρα, τον πρώτο λόγο. Άρα, και στις συνεργασίες μου θα έχω τον πρώτο λόγο γιατί εγώ θα αναλάβω και την ευθύνη για το πώς θα προχωρήσει η Σύρος τουριστικά”.

  • Ο στόχος για το καλοκαίρι του 2024 ποιος είναι; Τι θέλετε να πετύχετε; 

“Το καλοκαίρι του 2024 αναμένεται πολύ δυνατό. Αυτό εισέπραξα και στην ITB. Ο στόχος είναι να έρθουν επισκέπτες, να τους υποδεχθούμε φιλόξενα, με χαμόγελο και να παρέχουμε ποιοτικές υπηρεσίες. Πρέπει να κάνουμε τη διαμονή και τη φιλοξενία τους αξέχαστη, ώστε να τους κάνουμε να μεταφέρουν αυτή τη θετική εμπειρία τους, αλλά και να θέλουν να επιστρέψουν ξανά στη Σύρο. Αυτός είναι και ο γενικότερος στόχος μου”.